BankID på mobil

Når du har aktivert BankID på mobilen din vil du fort oppdage hvor lettvint det er å slippe kodebrikken. Du kan trygt utføre all betaling fra mobilen, samt sende og motta sensitiv informasjon mellom deg og offentlige foretak, som Skatteetaten og NAV for å nevne noen.
  • Du slipper kodebrikken
  • Bekreft betalinger og avtaler med mobilen
  • Like sikker som kodebrikken
  • Logg inn på offentlige nettsider
Opprett BankID på mobil

Slik kommer du i gang

Så enkelt oppretter du BankID på mobil:

  1. Ha kodebrikken og pc-en tilgjengelig
  2. Trykk Opprett BankID på mobil på knappen ovenfor eller i nettbanken
  3. Følg anvisningen på skjermen. Du vil få svar på det du lurer på underveis
Også kjekt å vite:
  • BankID på mobil opprettes i den banken som ga deg kodebrikken.
  • Fremdeles er brikken det eneste alternativet for pålogging enkelte steder. Ta vare på den.
  • Noen mobiloperatører kan ta seg betalt for bruk av tjenesten. Spør din mobiloperatør hvis du lurer på hva som gjelder for deg.

Kom innom oss med passet ditt!

I media i den siste tiden har det vært flere oppslag om bankenes krav til legitimasjon. Norske bankkunder blir oppfordret til å besøke sin bankforbindelse for registrere pass som legitimasjon.

Bankene er etter hvitvaskingsloven pålagt å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument i forbindelse med etablering av ordinære kundeforhold. I tillegg er vi pålagt en løpende kundekontroll som blant annet omfatter krav om gyldig legitimasjonsdokument på kunden.

I sammenheng med vårt løpende arbeid mot hvitvasking gjennomfører vi i Rindal Sparebank også en legitimasjonskontroll av våre kunder. Vi ønsker at våre kunder kommer innom oss for å få registrert sitt pass som gyldig legitimasjon. Ved vårt hovedkontor kan du stikke innom mellom kl 9 og 15.30 alle hverdager. Vårt avdelingskontor på Ranheim kan også registrere din legitimasjon, men ta kontakt slik at de vet at du kommer innom.

Har du ikke pass? Ta med førerkortet ditt. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål vedrørende dette. Du når oss på telefon 71 66 40 00 mellom kl 9 og 15 på hverdager, og på e-post post@rindalsbanken.no.

BankID - din elektroniske legitimasjon

Forskjellen på brikke og mobil?