BankID

BankID og BankID på mobil er din digitale legitimasjon som gjør at du trygt og enkelt kan identifisere deg på nett. Du kan bruke det ved signering av dokumenter og avtaler i banken og i en rekke andre offentlige portaler, og ved trygg netthandel.
  • Bruk kodebrikke eller mobilen som kodegenerator
  • Enkelt og trygt å bruke
  • BankID er personlig - oppgi aldri koden til andre

Slik kommer du i gang

Slik oppretter du:

Kom innom oss med passet ditt!

I media i den siste tiden har det vært flere oppslag om bankenes krav til legitimasjon. Norske bankkunder blir oppfordret til å besøke sin bankforbindelse for registrere pass som legitimasjon.

Bankene er etter hvitvaskingsloven pålagt å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument i forbindelse med etablering av ordinære kundeforhold. I tillegg er vi pålagt en løpende kundekontroll som blant annet omfatter krav om gyldig legitimasjonsdokument på kunden.

I sammenheng med vårt løpende arbeid mot hvitvasking gjennomfører vi i Rindal Sparebank også en legitimasjonskontroll av våre kunder. Vi ønsker at våre kunder kommer innom oss for å få registrert sitt pass som gyldig legitimasjon. Ved vårt hovedkontor kan du stikke innom mellom kl 9 og 15.30 alle hverdager. Vårt avdelingskontor på Ranheim kan også registrere din legitimasjon, men ta kontakt slik at de vet at du kommer innom.

Har du ikke pass? Ta med førerkortet ditt. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål vedrørende dette. Du når oss på telefon 71 66 40 00 mellom kl 9 og 15 på hverdager, og på e-post post@rindalsbanken.no.

Forskjellen mellom BankID og BankID på mobil

Forskjellen på brikke og mobil?

BankID policy og avtalevilkår

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere for BankID og BankID på mobil. Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS):